Jak nie przytyć zimą?

Zmiana pór roku często źle wpływa na nasze samopoczucie. Każda zmiana wiąże się ze zmianą ubioru, samopoczucia, ale również w niektórych przypadkach wagi. Niektóre osoby znacznie przybierają na wadze w okresie zimowym, co negatywnie wpływa na ich samopoczucie i codzienny styl życia. Warto zastanowić się nad tym jaki prowadzimy tryb życia i rzeczywiście zmiana wagi nie jest spowodowana konkretnymi jednostkami chorobowymi. Jeśli nie, warto sięgnąć po nasze porady jak nie przytyć zimą.

  1. Zwiększ spożycie warzyw.

Każdy posiłek w ciągu dnia powinien zawierać owoc lub warzywo. Nie bez powodu ta zasada została przyjęta przez wszystkie osoby, które dbają o swój stan zdrowia i dbają o linię. Warzywa wcale nie muszą być monotonne, wręcz przeciwnie można je przyrządzić na bardzo wiele sposobów, dzięki którym posiłek nabierze kolorytu i ogromnej ilości cennych witamin i minerałów.

  1. Zwiększ ilość białka w diecie.

Warto w posiłku zwiększyć ilość spożywanego białka, a zmniejszyć ilość węglowodanów. Dlaczego? Węglowodany to nic innego jak cukry i zdecydowanie wpływają w zwiększonej ilości na przybieranie na wadze, o ile nie zostaną odpowiednio spożytkowane energetycznie. Organizm trawiąc białko potrzebuje zwiększonych nakładów energetycznych co wiąże się z tym, że podczas trawienia białka jesteśmy dłużej syci i wykorzystujemy zasoby energetyczne. Zwiększone spożycie białka może przyczynić się do utraty zbędnych kilogramów.

  1. Spożywaj błonnik.

W okresie zimowym szczególnie ważny jest błonnik, który ma ogromne znaczenie przy utrzymaniu optymalnego funkcjonowania jelit. Zimą jesteśmy mniej aktywni, zdecydowanie więcej przebywamy w pomieszczeniach w pozycji siedzącej, co nie wpływa dobrze na kondycję układu pokarmowego. Co więcej, przebywanie w pomieszczeniach sprzyja podjadaniu i spożywaniu większej ilości jedzenia. Dlatego, wprowadź więcej błonnika do swojej diety, dzięki czemu staniesz się dłużej syty i nie będziesz narażony przybranie niechcianych kilogramów.

  1. Przygotuj jedzenie w domu.

Przyzwyczajeni jesteśmy do życia „instant” i szybkiego jedzenia lub spożywania produktów wysoko przetworzonych. Każdą potrawę powinniśmy przygotowywać w domu z jak najmniej przetworzonych składników. Dzięki temu nasz organizm otrzyma to co najlepsze, a nasza waga nie wzrośnie. Gotowanie w domu może przynieść same korzyści, tym bardziej, że możemy użyć różnych przypraw, które korzystnie wpłyną na nasz metabolizm.

  1. Postaw na aktywność.

Zima to nie powód, aby ograniczyć swoją aktywność fizyczną. W okresie jesienno-zimowym warto postawić na sport, ponieważ ruch odpowiednio korzystanie wpływa na nasz organizm oraz dobre samopoczucie. Można korzystać z możliwości uczęszczania na basen, na zajęcia fitness lub innych aktywności, które można wykonywać regularnie. Sport daje wspaniałe efekty w parze z odpowiednio zbilansowaną dietą.  Można utrzymać odpowiednią wagę i jednocześnie wpłynąć pozytywnie na swoje zdrowie.

  1. Regularnie nawadniaj organizm.

Jak wiadomo dieta jest bardzo ważna, ćwiczenia również, ale nie powinniśmy zapomnieć o odpowiednim nawodnieniu. To ile wody pijemy w ciągu dnia wpływa na nasze samopoczucie, odpowiednią wagę i nawodnienie organizmu. Woda jest bardzo istotna, ponieważ bierze udział w najważniejszych procesach zachodzących w naszym organizmie, dlatego też powinniśmy zadbać o regularne nawodnienie organizmu. Powinniśmy zdecydowanie wypijać od 1,5-2 litrów wody. Wpłynie to korzystanie na stan naszej skóry i całego ciała.

  1. Zamień słodycze na zdrowsze zamienniki.

Wiele osób nie wyobraża sobie życia bez słodyczy. Niektórzy codziennie zjadają coś słodkiego w postaci batonika lub ciastka. Nie jest to zdecydowania ta droga, którą powinniśmy iść, szczególnie zimą, kiedy nasza aktywność jest zdecydowanie zmniejszona. Jeśli będziemy mieć ochotę na coś słodkiego warto sięgnąć po zdrowsze zamienniki tradycyjnych batoników. Może to być owoc lub zdrowe deser przygotowany w zaciszu domowy. Zdecydowanie przyniesie to lepsze efekty, aniżeli kupiony batonik czy ciastko. Na rynku jest bardzo dużo alternatywnych produktów, które można bez wyrzutów sumienia spożywać wtedy kiedy zapragniemy czegoś słodkiego.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *